Στις 9 – 10 Νοεμβρίου 2021 οι εταίροι του έργου Hi-Ability: EASPD, από το Βέλγιο, CONTROVENTO και Trekkify από την Ιταλία ΕΠΙΟΝΗ και ΕΠΟΣ Φυλής από την Ελλάδα και ο φορέας Healthy Life Academy από την Κροατία πραγματοποίησαν την 2η διεθνική συνάντηση του σχεδίου που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης, οι εταίροι του έργου συζήτησαν για τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το έργο και έκαναν μια γενική επισκόπηση του έργου. Αναφέρθηκαν επίσης στην υπο ανάπτυξη νέα εργαλειοθήκη για τους εκπαιδευτές των ατόμων με νοητική υστέρηση εκτός του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος, η οποία θα θα είναι διαθέσιμη μέχρι το τέλος του έτους. Η εργαλειοθήκη παρέχει μια συγκεκριμένη ύλη και εκπαιδευτική δομή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτές.
Το πρώτο εργαστήριο για τους εκπαιδευτές πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και τη Φυλή από τις 8 έως τις 11 Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια της κατάρτισης, 14 συμμετέχοντες (εκπαιδευτές που εργάζονται με ενήλικες με νοητική υστέρηση και τα μέλη του προσωπικού των συνεργαζόμενων οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της υπαίθριας εκπαίδευσης εξέτασαν τις 8 ενότητες που σχεδιάστηκαν από τους εταίρους του έργου. Η κατάρτιση επέτρεψε επίσης στους συμμετέχοντες να να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στον τομέα της εκπαίδευσης στην ύπαιθρο και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Η εργαλειοθήκη θα χρησιμεύσει ως οδηγός για τους εκπαιδευτές ενηλίκων ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις αρχές της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της υπαίθριας μάθησης στην κατάρτιση ατόμων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Επιπλέον, η εργαλειοθήκη παρέχει επίσης κατευθυντήριες γραμμές για τους εκπαιδευόμενους, τους εκπαιδευτές και τους οργανισμούς.
Από άποψη δομής, η εργαλειοθήκη αποτελείται από:
- Ένα παιδαγωγικό και διδακτικό πλαίσιο για τη μεθοδολογία κατάρτισης σε θέματα υπαίθριας εκπαίδευσης. Το πλαίσιο δημιουργήθηκε με το συνδυασμό ποσοτικών και ποιοτικών ερευνητικών μεθόδων. Η ανάλυση όλων των χωρών που εκπροσωπούνται στην σύμπραξη έγινε κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έργου και βοήθησε στη δημιουργία του πλαισίου.
- Ένα υποστηρικτικό στοιχείο αυτής της εργαλειοθήκης είναι οι παρουσιάσεις PowerPoint οι οποίες παρέχονται στους εκπαιδευτές για να την μεταδώσουν με τη σειρά τους σε άλλους συναδέλφους.
- Ένα πρότυπο δραστηριότητας το οποίο αποτελείται από οδηγίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτές κατά τη διάρκεια πρακτικών δραστηριοτήτων με τους διανοητικά ανάπηρους και επίσης ενδεχομένως να βοηθήσουν στην εμβάθυνση τη γνώση της εργαλειοθήκης μέσω αυτού του προτύπου.
- Οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ) αποτελούν επίσης μέρος της εργαλειοθήκης, οι οποίοι θα βοηθήσουν στο να εξηγήσουν καλύτερα το θέμα της εργαλειοθήκης.
Η εργαλειοθήκη αποτελεί μια προσπάθεια σχετικής ανεξαρτητοποίησης των διανοητικά ανάπηρων μέσω της υπαίθριας μάθησης και επιτρέπει στους εκπαιδευτές να παρέχουν μη τυπική κατάρτιση σε ενήλικες σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτή η εργαλειοθήκη θα είναι σύντομα διαθέσιμη στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης της EASPD, DLot.
Το έργο Hi-Ability χρησιμοποιεί μια προσέγγιση πολλαπλών βημάτων για την επίτευξη των στόχων του, εκ των οποίων η εργαλειοθήκη αποτελεί ένα από αυτά τα αποτελέσματα του έργου. Τα άλλα περιλαμβάνουν:
- Κατάρτιση ατόμων με αναπηρία ως “βοηθών” επαγγελματιών συνοδών για περιηγήσεις στην ύπαιθρο/φύση: οι ωφελούμενοι θα αποκτήσουν προσωπικές και επαγγελματικές δεξιότητες μέσω ενός ειδικού κύκλου μαθημάτων κατάρτισης και θα είναι σε θέση να δοκιμάσουν τις δεξιότητες που απέκτησαν μέσω ενός πιλοτικού πειράματος σε όλες τις εμπλεκόμενες χώρες,
- Δημιουργία μιας εφαρμογής για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των ατόμων με νοητική υστέρηση σε υπαίθριες δραστηριότητες,
- Ανάπτυξη συστάσεων πολιτικής και κατευθυντήριων γραμμών για τη διευκόλυνση της δυνατότητας μεταφοράς του μοντέλου σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Το έργο Hi-Ability προωθεί μια εκπαίδευση για αυτόνομη, ανεξάρτητη και χωρίς αποκλεισμούς ζωή για ενήλικες με νοητική υστέρηση, σε ένα πλαίσιο που δεν είναι ακόμη πολύ προσβάσιμο, όπως η πεζοπορία και ο οικολογικός τουρισμός. Το επόμενο πνευματικό προϊόν του έργου για το 2022 περιλαμβάνει το Hi-Ability APP, μια εφαρμογή για κινητά που θα αναπτυχθεί για να βοηθήσει τα άτομα με νοητική υστέρηση στις υπαίθριες δραστηριότητές τους.
Η δημιουργία αυτής της εφαρμογής αποτελεί για άλλη μια φορά μια προσπάθεια να γίνουν οι υπαίθριες δραστηριότητες, όπως η πεζοπορία και ο περιβαλλοντικός τουρισμός προσβάσιμες στα τα άτομα με νοητική υστέρηση. Θα επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν και να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τις προσβάσιμες διαδρομές που έχουν χαρτογραφηθεί και θα περιλαμβάνει πρακτικές πληροφορίες για την οργάνωση υπαίθριων δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιηθούν με την υποστήριξη ειδικών σε θέματα πεζοπορίας.
Η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα θα διαθέτει χαρακτηριστικά όπως προσβάσιμες διαδρομές που έχουν χαρτογραφηθεί από εταίρους- τμήματα της διαδρομής πληροφορίες σε απλή και κατανοητή γλώσσα- γεωεντοπισμός- τυποποιημένο σύστημα ανατροφοδότησης μετά την πεζοπορία.